Informasjon til nye beboere

Til deg som har fått tildelt plass på internatet ved Bardufoss videregående skole.

Ta med:

Følgende må tas med av den enkelte:

• Sengklær (dyne, pute og sengetøy)
  • Håndklær

Helsetilstand/funksjonshemming:
Beboer som har sykdom eller funksjonshemming som vi bør vite om, må oppgi dette i søknaden. Dette for den enkeltes sikkerhet og for at internatpersonalet skal kunne tilrettelegge på best mulig måte, samt at vi ønsker å unngå misforståelser. Helsesøster vil være tilgjengelig enkelte dager på skolen. Informasjon om dette fås fra internatpersonell.

Spisesal/spisetider: Kantina er på skolen. Spisetider spesifiseres senere.

• Frokost mandag – fredag, serveres i kantina
  • Lunsj mandag – fredag, lunsjpakke må smøres ved frokost
  • Middag mandag – torsdag, serveres i kantina
  • Kvelds mandag – torsdag, smøres ved middag

Når det gjelder helgeopphold, må elevene holde maten selv.

Lunsj:
Lunsjpakke må smøres ved frokost.
Drikke utleveres i kantine.
Har du ikke smurt matpakke på forhånd må du betale for lunsj (refunderes ikke).

Spesialkost:
Ved spesielle behov for kost  (eks: laktose, gluten, allergier osv.) pga. helsetilstand, må det oppgis i søknaden. I den grad det er mulig vil ansatte på kjøkkenet tilpasse tilbudet, men det må da gis nøyaktig informasjon og legeerklæring kreves. Tillegg i kostpris pr. mnd. for spesialkost er 380,-

Møblering:
Rommet er ferdig møblert. Vis hensyn når du skal feste bilder/plakater, slik at veggene ikke påføres merker. Bruk utdelt festekitt og stifter til det. Møbler som står på rom ved innflytting, skal ikke flyttes på/eller tas ut av rom uten tillatelse fra internatansatte.

Skoleskyss:
Vi gjør oppmerksom på at beboerne på internatet ikke har rett på dekt skoleskyss hjem i helgene.  Når det gjelder skoleskyss til/fra flyfag vil det komme mer informasjon om dette nærmere skolestart.

Internett:

Internett er tilgjengelig i alle internatrom via nettverkspunkt i vegg. For tilkobling trengs nettverkskabel. Dersom beboer ønsker trådløst nett eller flere tilkoblingspunkter, må beboer selv stille med eget aksesspunkt, svitsj eller ruter. Hastigheten på internettet ved internatet er 1000/1000Mbp/s fordelt på alle beboerne. Internettilgangen stenges hver kveld (søndag-fredag) kl 00.00, og åpnes igjen kl. 05.00.

Dersom du/dere har spørsmål, er det bare å ta kontakt.

Med vennlig hilsen:

Heidi Dahl Eidissen, internatleder Tlf. 97 72 73 49