Besøk fra Turid Tøllefsen og Anne Nordtømme

Turid Tøllefsen og Anne Nordtømme har vært på besøk hos Vg1 helse- og oppvekstfag og Vg2 helsearbeiderfag.

Elevene fikk høre om det å være på flukt, både fra sitt eget land, men også fra noen med nær relasjon. Vi lærte om de mange typer vold et menneske kan utsettes for og hva det kan gjøre med en. Vi fikk også høre om hva et krisesenter er og hvilken type hjelp man kan få der. Sist men ikke minst, fikk vi også høre om hvordan det kan være å leve med sykdommen multippel sklerose, bedre kjent som MS.  Elevene stilte mange gode spørsmål til Turid og Anne, og fikk minst like gode svar tilbake.

Visste du at for ikke lenge siden fikk man gjerne beskjed om å ligge mye i ro når man fikk påvist MS, mens i dag blir man anbefalt å være i fysisk aktivitet og å opprettholde en sterk fysisk helse.

Tusen takk for besøket, og hjertelig velkommen tilbake 😊